Crysis Website
by:Trexi

MENÜ

Ma került a boltok polcaira a Crysis önállóan futó küldetéslemeze, a Crytek budapesti részlegénél készült Warhead. A múlt hét során meglátogattuk a fejlesztőcsapatot, hogy az elsők között játszhassuk végig a játékot és ez alapján gyorsan megírhassuk bemutatónkat. Lássuk tehát, milyen munkát végeztek hazánk fiai!

Crysis Warhead
Crysis Warhead
Crysis Warhead

A történet főszereplője ezúttal Michael "Psycho" Sykes, aki az alapjáték kikötői küldetésében mesterlövészként segítette akkori főhősünket. Az ez után történteket mondja el a Warhead, az eredeti eseményekkel párhuzamosan, a sziget más, eddig nem látott helyszínein. A hét pálya mintegy 6-8 órányi játékidőt ígér, persze ha valaki szeret mindent alaposan felderíteni, a mellékküldetéseket is megtalálva, no meg száz százalékban kiirtva az ellenséget, az jóval többet is eltölthet vele. De függ attól is, hogy a több választható mód közül hogyan megyünk végig rajtuk: beülünk egy járműbe és nem törődve – szinte – semmivel végigrongyolunk, vagy gyalogosan irtjuk ki szisztematikusan a támadókat. A sztorit szokás szerint átvezető jelenetek viszik előre, azonban a Crysis FPS nézetű cutscene-eivel ellentétben ezúttal külső kamerával operáltak, így főhősünk is megjelenik bennük.

A Warhead készítéséhez igen nagyfokú szabadságot biztosított a magyar csapatnak a német anyavállalat. Cevat Yerli, a cég főnöke is legfeljebb 3-4 hetente jelent meg náluk, és általában ekkor is csak kisebb észrevételeket tett. Gyakorlatilag a játék minden egyes új része itthon készült, a történettől az átvezető jeleneteken keresztül a grafikai megjelenésig és a kód optimalizálásáig. Egyetlen rész volt, melyet a Crytek más, külsős cégnek adott ki: az intrón egy német alvállalkozó dolgozott, hogy az is időre elkészüljön. A határidőkkel amúgy nagyon ügyesen kijöttek a fejlesztők, sose csúsztak a projekt során kitűzött részfeladatok elvégzésével.

Crysis Warhead
Crysis Warhead
Crysis Warhead

A Warhead miközben felismerhetően magán viseli a Crysis jól megszokott jegyeit, eléggé elkülönül az alapjátéktól, köszönhetően a teljesen önálló művészeti irányításnak. A játék tesztelése során folyamatosan futottunk bele a kisebb-nagyobb újdonságokba. Így például a két új fegyverbe, a gránátvetőbe és dupla géppisztolyba (melyeket az egér bal és jobb gombjaival külön irányíthatunk), de emellett az eddigiek is új textúrákat kaptak. A Scarre például digitális álca került. Már nem kell külön gombot nyomnunk, ha a nálunk lévő fegyverhez a földön heverő lőszert fel szeretnénk venni, az amúgy is inkább csak a hardcore játékosok által választott legnehezebb fokozatot kivéve ez automatikusan megtörténik. A motoron a programozók jelentős optimalizálásokat végeztek, hogy az egyszerre jelen lévő karakterek ne okozzanak lassulást, velük együtt is teljesen gördülékenyen menjen minden. Ezen módosítások eredményeként az átlag FPS érték is növekedett. A grafikai fejlődés is elég látványos, shaderek és particle effektek színesítik az egészet, a megvilágítási modell változtatásai miatt élesebbek lettek a kontúrok stb. Igen impozáns megjelenése lett például az egyik helyszínen található gleccserszerű jégfalaknak. De a fagyos helyszíneken más hatásokra is számíthatunk: az irányzék üvegének bejegesedése például nehezíti a fegyverek használatát, mivel igen nehezen látunk át rajta.

Feltűnő és igen jelentős változás, hogy míg az alapjátékban max. 4-5-ös csoportokban futhattunk össze ellenséges katonákkal és lényekkel, itt bizony nem egyszer 10-15-en is várnak ránk egy helyszínen. Ráadásul az őket vezérlő MI is megváltozott: most már nem sokat gondolkodnak, általában azonnal tüzet nyitnak ránk, ha észlelik jelenlétünket, és nem egyszer leptek meg azzal is, hogy váratlanul körülvettek, és jöttek mindenhonnan belénk a lőszerek. Mindez jóval pergőbbé, akciódúsabbá teszi a játékot. A Warhead történetében amúgy elég hamar előkerülnek az alienek, akik sokszor okoznak majd nem kis bosszúságot számunkra. Leginkább azért, mert most már őket is ugyanaz az intelligencia irányítja, mint a katonákat, tehát legyőzésük nehezebb lesz, mint az alapjátékban volt. Különösen az egyes helyeken felbukkanó boss-ellenfélé, aki meglehetősen gusztustalan fegyverekkel próbálja megnehezíteni, hogy miután gyenge pontjára rájöttünk, azt elégszer el is találjuk.

Crysis Warhead
Crysis Warhead
Crysis Warhead

Ha már Magyarországon készült a Warhead, magyar nyelv is választható lesz benne. És ez nem csak a feliratokra és az interfészre vonatkozik: teljes magyar szinkront kapunk hozzá. Az első fordítást ráadásul a hazai fiúk erőteljes kezelésbe vették, és a szövegkörnyezet ismeretében egy koherens, mindemellett igen szókimondó szövegkönyvet állítottak össze. Néha csodálkoztunk, hogy hogyan kerülhetett végül 18 helyett 16-os korhatár a játékra, miközben elég kacifántos beszólások is előfordulnak. Amellett, hogy humoros mondatok hangzanak el – például az ellenfél katonája kiabál, hogy "Kilyukadtam!" –, nem kevés olyan szó került a szövegbe, melyeket a tévében aktív sípolással helyettesítenek napközben. Mindemellett nanosuite-unk nyelvét is két magyar hang, egy női és egy férfi közül választhatjuk ki. (Igaz, a női hang néha kicsit pályaudvari bemondó módjára rakja össze a szókapcsolatokat...)

A Warheadben a Crysis Wars multiplayer rész is kibővült: hét vadonatúj pályával 21-re nőtt a játszható multi térképek száma. Három játékmódban csaphatunk össze másokkal: deathmatch, team deathmatch és powerstruggle. Az új pályákat kisebbre vették, és inkább vertikális irányban terjeszkedtek, akár 5-6 szintesre is építve a helyszíneket. Így aztán jóval intenzívebb összecsapásokra számíthatunk. Alapvetően két ötfős csapatra méretezték a térképeket, de akár 32-en is beléphetnek egy-egy játékba. Az új fegyverek, mint a gránátvető is használható lesz, többféle lövedékkel. Mindemellett pedig a nanosuit is fontos szerepet kap a többszemélyes játékban.

Crysis Warhead
Crysis Warhead
Crysis Warhead

Mint a Cryteknél tett látogatásunk során megtudtuk, a tavalyi alapításkor még csak 18-an dolgoztak a főváros XI. kerületében található stúdióban, ez a kiegészítő fejlesztése során 30 fölé nőtt, ma pedig már közel hatvanan vannak az irodában. Sajnos a folytatást, azaz következő projektjüket firtató kérdésünkre csak annyi választ kaptunk, hogy "Nagyon jó lesz!". Amint új, konkrétabb információk érkeznek, természetesen oldalunkon is olvashatjátok majd azokat.

A Crysis Warhead tehát egy igen jól sikerült küldetéslemez, mely a megszokottól eltérően nem folytatja, hanem egy párhuzamos történetet elmesélve kiegészíti az alapjáték sztoriját. A hét új misszió, a felturbózott motor és a magyar szinkron mind vásárlásra különösen ajánlottá teszik a játékot, mely ráadásul elég baráti áron került az üzletekbe.

 

Hírek

  • Crysis 2
    2010-04-02 23:36:19

    Kiváncsi vagyok ,hogy menyivel lesz jobb a graffja a sima crysisnál:)

    Gondolom már mindenki nagyon várja a kiadási napot:D

Asztali nézet